21 de febrer de 2024

Del manuscrit a la partitura: l’ofici d’editor musical

Capítol 33

Reproduir capítol

En aquest capítol del pòdcast ens disposem a resoldre uns quants enigmes sobre l’edició de partitures. Quina és la funció de l’editor musical, quines característiques té aquesta figura, quines tasques du a terme, qui decideix què es publica i què no, i de què depèn; o quant de temps cal per a editar una partitura. De tot plegat en parlem amb Bernat Cabré, musicòleg, professor al Departament d’Art i Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i editor de Ficta.

Músiques del capítol

  • GAZ, Josep: Oh Admirable SacramentoLa Caravaggia. Josep Cabré, director. Ficta Edicions FD007
  • GAZ, Josep: Ay de mi que me abraso La Colombina. La Caravaggia.Biblioteca de Catalunya
  • MENALT, Gabriel: Vers partit de mà dreta de III to Andrés Cea, orgue.Tritó TD00080
  • GOICOECHEA, Vicente: Salve Regina Escolania de Montserrat. P. Ireneu Segarra, director. JADE 301 710-0
  • VILA i CASAÑAS, Josep: Missa Sagrada Família (Sanctus) Cor Jove Nacional de Catalunya. Josep Vila i Casañas, director.Ficta Edicions FD0015
  • ALBERCH VILA, Pere: La lucha (final) La Colombina K617 216

Sintonia del podcast:CIVIL, Francesc. Peralada IV: Nimfes en el jardí Intèrpret: Miquel Villalba (piano)
Veu del podcast: Margarida Ullate i Estanyol
Si voleu més informació sobre aquest i altres capítols, la trobareu a la pàgina web podcast.ficta.cat.
Per contactar amb nosaltres, ens podeu escriure a podcast@ficta.cat.

ENLLAÇOS RELACIONATS:

Dona la teva opinió

Els podcasts de FICTA
PAPERETS, el podcast sobre patrimoni musicalCapítol 33